ד"ר דבורקין אילנה
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

מיהו מומחה לטיפול שורש?

 
מומחה לטיפולי שורש הוא רופא שיניים שלאחר סיום לימודי רפואת השיניים, עבר התמחות בת 4 שנים בפקולטה לרפואת שיניים במחלקה לטיפולי שורש. הוא עבר בהצלחה את בחינות ההתמחות, וקיבל רישיון מומחה לאנדודונטיה (טיפולי שורש) מטעם משרד הבריאות.
 

מה היתרון בטיפול אצל מומחה לטיפול שורש?

 
אם נבחן את התפתחות עולם הרפואה בכלל, נגלה כי בעבר הלכנו אל אותו איש מקצוע עבור מכלול של בעיות. כך למשל, הלכנו לאורתופד כשכאבו לנו היד, הרגל או הגב. היום אנחנו נחפש מומחה כף-יד לבעיה בכף היד, מומחה לספורט כשהילד נפצע במשחק כדורגל ומנתח עמוד שדרה כשאנחנו סובלים מפריצת דיסק. עולם רפואת השיניים הולך באותו הכיוון. ישנם מומחים לכירורגיית פה ולסת, לבעיות חניכיים, ליישור שיניים וגם לטיפולי שורש (אנדודונטים).

שנות הלימוד הנוספות מעניקות למומחים ידע תיאורטי רחב מאוד וניסיון טיפולי עשיר, אשר מכשירים אותם להתמודד עם מגוון הבעיות הקיימות בגופו של כל אחד מאיתנו.

זה המקום להזהיר מפני הגדרות שנועדו להטעות את הציבור, כגון "מורשה לטיפולי שורש" או "רופא לטיפולי שורש". משרד הבריאות מבחין רק בין רופא שיניים כללי למומחה. כמומחית לאנדודונטיה שעוסקת בטיפולי שורש בלבד, מתנסה ד"ר דבורקין-קינן יום יום במורכבויות השונות של תחומי עיסוקה. הניסיון העשיר מעניק לה את היכולת לאבחן מגוון של בעיות, לטפל בבעיות ברות טיפול, וכן להחליט אילו בעיות אבודות מראש, ועבורן עדיף לבצע עקירת שן, כדי להימנע מסבל מיותר ומהשקעת זמן, אנרגיה וכסף.

עבודתה נעשית תוך תיאום מלא עם הרופא המטפל, ותוך התייחסות לתוכנית הטיפול השיקומית המלאה של הרופא. טיפול השורש מהווה בסיס לטיפול המשקם שנדרש אחריו, וכמו בכל תחום, יסודות טובים הינם המפתח להצלחה הכוללת.
 
מומחה לטיפול שורש
 
 
 
 
 
 
 
 
 
whatsapp